Sålt för 347 :]

Hej alla underbara läsare!
Det var inte så länge sen men det var iallafal länge sen.
Vad har ni hållt på göra under dagarna? Jag har bara suttit och gjort läxorna.
Igår så fick vi majlblommorna som jag har pratat om. Jag har redan, under 2 dagar tjänat ihop 357 kronor.
Fast mamma hjälpte ju till lite, det kanske är fusk, jag vet inte. Men jag ska inte hålla på vara glad. En kille i min klass har sålt runt 800 kronor. Fattar inte hur han lyckas. Han är så himla duktig. Vet ni, man får 10% av det man säljer. Om man säljer för allt, alltså säljer alla majlblommor, vilket blir 1200 så får man behålla 10% som sagt. Alltså får man behålla hur mycket? jo, 120 kronor. Så om jag inte säljer för mer än 347 kronor får jag behålla 34 kronor. Jag hoppas lycka sälja för mer. Vet ni vad, nästa vecka så ska vi ha ett skoldisco. Det ska bli så himla kul! Vi gjorde ''reklam'' inför High 5 Friday som discot heter. Stjäl inte namnet nu bara! Det är en tjej i min klass som kom på det. Jag tyckte det var ett fantastiskt disconamn. En tjej i 3an sa att det skulle vara bättre om det hette High 5 Fredagsmys, men liksom, varför ska ett två ord vara på engelska och ett på svenska? det passar inte. Jag sa till henne att hon kan ha det som förslag när hon börjar 5an. För det är i 5an i vår skola som man får ha disco och välja nytt namn så, jag tyckte hon skulle chansa. Idag har jag varit i skolan. Jag var hos tandläkaren först. De drog bort en tand. Jag fick ha lustgas. Medans jag hade den blev jag sömning. Jag tog bort tanden vid 07:20 tiden och det blöder och gör ont fortfarande. Jag fattar inte varför. Iallafal, idag fick vi fiskburgare i skolan, så gott! Jag åt två stycken fiskburgare, man får bara två, och det räcker ju. Min fiskburgare inehöll tomat, sallad och nån vitsås. Det borde ha funnits dressing, det passar ju perfekt till fisken, och så borde det ha funnit ketchup. Idag har jag varit hemma hos min moster. Efter skolan så kom min kusin och min storasyster och hämtade mig och Melinda från skolgården sen så promenerade vi till min moster som bor i Ursvik. Och när vi gjort det fick jag kratta lite på deras gräs och så gick jag runt och sålde där i Ursvik lite. Attans vad bra folk det finns där! Det är alltid nån som vill köpa där. Här i Skidbacken så är det bara vissa människor som är snälla, de andra är skit! De hittar alltid på nåt för att slippa mig. Som ''Jag har redan köpt'' och ''Nej, tyvärr jag bor inte här'' och sånt. Vet ni vad som är så himla kul? när jag skulle gå sälja så trodde en tjej att det var blommor man sålde, alltså riktiga blommor så hon sa ''Nej, jag vill inte köpa. Jag är allergisk mot blommor''. Hur dum kan man vara? Det var inte ens riktiga blommor. Ni vet väl vad jag snackar om eller? Jag ville bara sticka därifrån men sen såg hon att det var ''låtsas'' blommor så hon köpte ett par. Detta hände i Skidbacken! Det skulle aldrig hända i Ursvik, de har så fint folk där. Vissa kan vara dumma i huvudet. Nu snackar jag om nån i klassen Just nu sitter jag och chattar med Vilma, min bästa kompis. Är inte säker på om jag är hennes bästa kompis -.-'' Jag tänker tävla lite just nu. Jag ska tävla om en mobil och kommer alldeles strax sätta in ett inlägg om det behövs för att vara med. Checka in Evamar.blogg.se för att kolla vad hon satt upp för bra tävlingar. Det är nån som håller på fjäska för mycket i msn just nu. Hatar när folk fjäskar. Det är så dumt! Förresten orkar inte jag skriva nu. Jag ska in i GSM nu. Hoppas att ni har en bra fortsättning. D.S - Igår fanns inte det nån teater pågrund av att vår teaterlärare ''lider'' av en sjukdom enligt meddelandet i min hotmail som jag fick av henne. Måste dra ska släcka datorn om en halvtimma. Vi hörs väl lite senare, om jag hinner skriva :] Men ni blir väl inte ledsna om jag inte hinner visst? detta inlägg blev ju extra långt.

Kommentarer
Postat av: Chantii <333

HAHA, Mirre har sålt för 1026, PÅ EN DAG!!!!!!!!!

2010-04-14 @ 20:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0